ORTOPEDISK SKOBUTIKSKONCEPT OCH KONSIGNATIONSLAGER

FOKUSERA PÅ KÄRNVERKSAMHETEN :: ÖKA DIN SERVICENIVÅ :: SÄNK DRIFTSKOSTNADERNA :: HÅLL PATIENTERNA LOJALA OCH NÖJDA

Klaveness footwear erbjuder sina nyckelkunder ett skobutikskoncept som är väletablerat och beprövat. Detta koncept hanterar skobutiksdelen för den ortopedtekniska avdelningen och ligger alltid i anslutning till verkstaden.

Det är baserat på ett ömsesidigt skriftligt avtal där det regleras vilka tjänster/kostnader som tas över av Klaveness, beroende på kundens potential att utveckla sin patient/kundportfölj och på detta sätt stärka affärssamarbetet.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA DIN SÄLJARE.

  • ORTOPEDISK SKOBUTIKSKONCEPT
  • KONSIGNATIONSLAGER

VAD ÄR FÖRDELEN?

Det är ett faktum att det finns för få utbildade yrkesmän med ortopedisk kunskap för att täcka den stora efterfrågan på den ortopediska marknaden. De anställda på de ortopediska verkstäderna bör kunna koncentrera sig på sin kärnverksamhet vilket är att behandla patienter. En butiken driven av Klaveness garanterar att de kan utföra detta viktiga jobb och samtidigt få ett profisionellt stöd från butikspersonalen som sköter många av de dagliga rutinerna.

Patienterna kommer att märka av en ökad servicenivå, vilket resulterar i mer lojalitet och högre kundnöjdhet.

Lagret och utrustningen till butiken är Klaveness ansvar. Detta resulterar i lägre kostnader och mindre arbete för den ortopedtekniska verkstaden (eller kedjan). Kostnader för elektrisitet, renovering och liknande delas vilket resulterar i en mer effektiv verksamhet.

Ett skobutikskoncept stärker partnerskapet. Den unika ortopedtekniska kompetensen hos kunden kombinerat med Klaveness möjlighet att erbjuda ett totalkoncept av produkter (från vardagsskor till FIA och helt individuellt anpassade skor) kommer att erbjuda en synergi vilket gynnar båda parter.

VAD INKLUDERAR DET?

1. BUTIK OCH UTRUSTNING

Baserat antingen på redan existerande utrymmen i anslutning till verkstaden eller etablering i nya lokaler kommer parterna överens om storleken på butik, lager och kontor mm. Lager och kontorsutrymme skall vara i anslutning till butiken.
Klaveness erbjuder ett redan existerande koncept för hyllor/displays som kan anpassas efter olika butikslokaler. Kostnader för inventarier i butik/lager (möbler, hyllor, utställningsmaterial) tas över till 100 % av Klaveness.
Driftskostnader för butiken ( el, renovering och kostnader för gemensamma utrymmen så som WC och lunchrum) delas av parterna.

2. PRODUKTGRUPPER

Baserat på målgrupp är följande produktgrupper tillgängliga:
  1. MSS - hela kollektionen av säsongsbaserade lagerskor;
  2. FIA - några utställningsmodeller för att ge patienterna en ide om vad som är möjligt;
  3. Comfort - ett urval av fokusmodeller, både vardagsskor och tofflor;
  4. 3D fotbäddar (inlägg);
  5. Tillbehör - skovårdsprodukter och inläggssulor;
  6. Andra märken - om Klaveness produkter inte täcker alla behov hos patienterna/kunderna kan produkter från andra leverantörer tillhandahållas av Klaveness. Kostnader för lagerhantering bärs av Klaveness.

3. FÖRNYA/ERSÄTTA LAGER

Kunden i samråd med sin säljare hos Klaveness går två gånger om året igenom lagret och uppdaterar enligt kommande säsong.
Klaveness tar fram försäljningsstatistik över lagermodellerna och diskuterar utifrån detta tillsammans med kunden om vilka modeller man vill behålla och vilka som skall bort. Lagret inventeras fyra gånger om året.
Klaveness kommer alltid att vara tillgängliga för att lägga till eller ta bort modeller enligt kunden önskemål.

4. BUTIKSPERSONAL

Vid etablering av en fullskalig butik kommer Klaveness att anställa personal med goda kunskaper inom skor och service. Klaveness kommer att täcka alla personalkostnader.
Huvuduppgiften för butikspersonalen kommer att vara att ge utmärkt service till kunder/patienter i samarbete med den ortopedtekniska personalen. Kunder utan remiss behandlas direkt av butikspersonalen. Utöver detta utför personalen även uppgifter så som beställningar, lagerhållning, faktura- och kassahantering.

5. MARKNADSFÖRING/ANNONSSTÖD

Klaveness leverarare marknadsmaterial så som affischer, kataloger och broshyrer. För att ytterligare öka kundernas lojalitet och kunskap kan annonsering diskuteras mellan parterna.

VAD ÄR FÖRDELEN?

Om ett fullt butikskoncept inte passar eller kan uppnås kan ett konsignationslager vara ett värdefullt alternativ. Ett konsignationslager är en serie av MSS produkter som fortfarande ägs hos Klaveness men lagerhålls i kundens lokaler.

När ortopedteknikern och patienten kommit överens om en modell från MSS kollektionen kan patienten direkt prova skon istället för att bara sen den på en bild. Patienten kommer att bli mer nöjd och kan få med sig en sko vid första besöket.

Ett kosignationslager kan också vara ett bra hjälpmedel när du skall beställa FIA,OAS eller OIL för att kunna prova ut rätt läst och storlek.

En vara från ett konsignationslager kommer att faktureras först då man sålt skon och ersatt den med en ny från Klaveness lager.

VAD INKLUDERAR DET?

Kunden og Klaveness vil bli enige om en rekke sko til konsignasjonslageret, og en kontrakt vil bli signert. Når en artikkel er solgt, vil en tilleggsordre bli plassert.
To ganger i året, i henhold til sesongsamlinger, vil kunden i sammråd med sin Klaveness salgs representant evaluere konsginasjonslageret. Klaveness vil presentere salgsstatistikk for artikler på lager. Basert på dette vil kunden og Klaveness bli enige om hvilke modeller som skal beholdes eller, erstattes.
Klaveness vil alltid åpene for å diskutere eventuelle tilpassninger av produktsortimentet i henhold til kundens behov.
Avhengig av volumet og suksessen til konsignasjonslageret, kan kunden og Klaveness bli enige om utvikling av butikkonseptet i form av hyller, displays, informasjonsark, etc.